Search

15 Şubat 2013 Cuma

Kuşbaşılı Pide Evde Pide Yapım



Ev Yapımı Kuşbaşılı Kaşarlı Pide Malzemeleri
3 su bardağı beyaz un
3 su bardağı tam buğday unu
1 paket instant maya
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı ılık su
yardım su bardağından 1 parmak fazla sıvı yağ

Kuşbaşılı Pide ve Etli Ekmek İç malzemesi ;
350 - 400 gr kuşbaşı (Ben biraz daha keserek ufalttım)
1 büyük boy çarliston biber
2 adet orta boy soğan
2 adet orta boy domates
karabiber , pul biber tuz

Kuşbaşılı Pidenin İç malzemesinin Tarifi
Öncelikle kuşbaşı etleriniz büyükse nohut büyüklüğünde keserek küçültün ,
genelde ben iç hazırlarken teflon pilav tenceresi kullanıyorum , tencereyi ateşe koyup etleri koyup kendi yağında pişirelim , etiniz çabuk pişiyor sa bunu yapmaya gerek yoktur , ama ben işimi şansa bırakmayıp öncelikle kendi yağında eti kavurup , ince ince kıydığım soğanları koyup biraz sıvı yağ ekleyerek kavurdum.
Soğanlar biraz yumuşayınca yine ince ince kıydığım biberi de ekledim, hepsi yumuşayınca altını kapatıp , küçük küpler halinde kabuklarını soyduğum domatesleri koyup tuz ve baharatları koyup kapağını kapatıp iç harcını soğumaya bırakın

Kuşbaşılı Pidenin Hamuru Nasıl Hazırlanır;
1 su bardağı ılık suyu hamur yoğurma kabınıza dökün içerisine 1 paket instant mayayı koyup karıştırın
1 su bardağı yoğurt, yarım su bardağında 1 parmak fazla sıvı yağ tuz ve 1 su bardağı beyaz un koyup karıştırıp muhallebi kıvamına yakın bir hamur elde edin
Hamur yoğurma kabınızın üzerine temiz bir havlu serip , etrafını büyük bir havluyla sarıp  üzerinde kabarcıklar olana kadar bekletin,
Mayalandığını kabarcıklardan anlayabilirsiniz , içine geriye kalan 3 su bardağı tam buğday unu , 2 su bardağı beyaz un koyun , toplamda 6 bardak un koymuş olacaksınız.
Hamuru iyice yoğurup aynı havlularla bir kez daha sarıp hamurun mayasının gelip büyümesini sağlayın
Mayası gelen hamurdan portakal büyüklüğünde bezeler yapın , hafif un serperek uzunlamasına açın ,
1 yumurtanın beyazı ile sarısını ayırın , beyazıyla açtığınız hamurun pişerken kabarmaması için parmaklarınızı yumurtanın beyazına batırıp açtığını hamura sürüp biraz daha inceltin ,
açılan hamura iç harcını koyup yanlarını kıvırıp pide şeklini verin ve kıvırdığınız yanlarına da  yumurtanın beyazını sürüp yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye yerleştirin
Tüm hamurlara aynı işlemi uygulayın , bu hamurdan toplamda 7 pide çıktı , 3 erli olarak 2 fırın tepsisine  yerleştirdim.
220 derecede ısıtılan fırında 20 dk kadar pişirip , çıkarın yanlarına yumurta sarısını sürüp üzeri kızarana kadar pişirin , dilerseniz yumurta sarısı sürdüğünüzde üzerine kaşar peynirini rendeleyerek serpebilirsiniz,
Fırından çıkardıktan sonra yanlarını tere yağı ile yağlayıp üzerine havlu serip yumuşamasını sağlayıp , dilimleyerek ayran eşliğinde servis edebilirsiniz.
Ve yemeğimiz hazır,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder