Search

15 Şubat 2013 Cuma

Kıymalı Poğaça


Daha önce yapmış olduğum bu güzel tarifi , update ettim, hem kolay poğaça , hemde hamurunun ayrıntılarıyla ilgili tüm bilgiler mevcut kıvamını hamur fotoğrafından görebilirsiniz , iç harcını değiştirerek farklı içler ile müthiş poğaçalar yaratabilirsiniz 



Kıymalı Poğaça malzemesi ;
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı  yoğurt hafif sulu
  • 2 kabartma tozu
  • 2 yumurta birinin sarısı üstüne
  • alabildiği kadar un
  • tuz
Kıymalı Poğaçanın İç malzemesi;
  • 200 gr. kadar kıyma
  • 1 büyük soğan
  • karabiber 
  • maydanoz
  • 2 çorba kaşığı sıvı yağ
Kıymalı Poğaçanın İç Tarifi 
  •  Öncelikle içini hazırlayalım ben her zaman önce kıymayı pişiririm kendi yağında kısık ateşte 
  • sonra sıvı yağı koyup soğanları kavuruyorum ardından karabiberini ve tuzunu koyup altını kapatalım. maydanozları koyup kapağını kapattım çünkü ben maydanozlar biraz sertti yumuşasın diye iç malzemesini dinlendirdim
  •  isterseniz siz peynirli veya patates ile de yapabilirsiniz hepsi çok yakışıyor.
  • Hamuru için belirtilen tüm malzemesi karıştıralım yumurtanın birinin sarısını ayırıp diğerlerini malzemesimizin içine koyup yumuşak kıvamlı bir hamur hazırlayalım 

Kıymalı Poğaçanın Hamur Tarifi ;
  • benim kabartma tozum yalnızca 1 tane olduğundan ben 1 çay kaşığı kadar karbonat ekledim. eğer hamurunuz sert olursa biraz daha yoğurt ve sıvı yağ ekleyebilirsiniz

  • Hamurdan mandalina büyüklüğün de  parçalar alarak elinizde bastırıp iç malzemesimizi koyuyoruz poğaça şeklini veriyoruz
  • tüm hamuru aynı işlemi uygulayalım, üzerilerine yumurtayı sürüyoruz ben yumurtanın içine çok az 1 tatlı kaşığı kadar yoğurt karıştırarak üzerilerine sürdüm dilerseniz sürmeye bilirsiniz ,  önceden ısıtılmış 180 derece fırınında üzeri kızarana kadar pişirin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder